Flere kunder har henvendt sig til os her hos Monis, og spurgt hvorfor vi ikke er E-Mærket?
Her vil jeg gerne kaste lidt lys på sagen.
E-mærket har været oppe at vende flere gange, og da vi begyndte at grave lidt i sagerne kom vi frem til at vi ikke ønsker at være E-mærket.
Mærket har med 22 år på bagen kun en tryghed på 63% og mærket har kun +2700 webshops i danmark.
Hos Monis har vi selv oplevet at e-mærket ikke giver den tryghed for en sikker handel som mærket skal give og derfor er vores opfattelse at mærket til tider er en form for falsk tryghed.
Giver e-mærket dig som kunde falsk tryghed?
Den ene grund til at vi ikke vil have E-mærket, er at vi som virksomhed skal lægge en stor sum penge hvert år for at være E-mærket
Denne omkostning er der kun en til at betale og det bliver i sidste ende dig som forbruger, med højere priser.
Under vores research om e-mærket fandt vi frem til flere sager, hvor webshops har snød deres kunder i flere måneder til trods for at virksomhederne var E-mærkede.
E-mærket er nemlig sådan sat sammen at hvis en kunde klager kan virksomheden stadig benytte mærket helt frem til at klagen er behandlet af e-mærket og der er taget stilling til om der er tale om svindel eller ikke.
For os hos Monis har det signal givet os flere betænkeligheder, dels fordi et mærke der skal give kunderne tryghed kan misbruges og dels at mærket kræver en del økonomisk bistand hvert år for at benytte på siden.
Selve ideen bag E-mærket er den god ide, men desværre er mærket efter vores opfattelse idag ikke ret meget værd med de verserende sager der er på mærket pt.
Samtidig stiller e-mærket krav til opsætning af shoppen, handelsbetingelser etc.
Alt sammen noget som vil gøre navigation svære for dig som kunde og i sidste ende forringe din oplevelse af det at handle hos Monis.
Dette er også en grund til at E-Mærket er fravalgt her hos os.
Vores sikkerhed til dig
Vi er passionerede omkring vores produkter, og hele krybdyrs branchen. i Januar 2023 har vi haft Webshop i 10 år. og vores erfaring og fornuft fortæller os at den bedste sikkerhed vi kan give dig som kunde, er at lytte til dig, derfor tager vi kritik meget alvorligt her i firmaet så vi kan blive ved at forbedre os. Når dagen er omme er det alligevel tilfredse kunder der skaber fundament for vores butik.
Hos Monis er vi passionerede e-købmænd, vi har et motto der hedder dine dyr er vores passion.
Passion er det der driver vores virksomhed og vi har ingen intentioner om at snyde nogen.
I den branche vi arbejder inden for er der tale om en meget lille verden uanset hvilken dyregruppe vi bevæger os inden for.
Det betyder at vores kunder også er vore ambassadører og vi går langt for både nye og gamle kunder for at give den bedste oplevelse.
Vi følger dansk lovgivning og hæver ikke pengene fra din ordre før vi sender varen ud af døren.
Du har altid mulighed for at kontakte os via email, facebook eller pr telefon og vi går så langt det er muligt for os for at give dig en oplevelse som vi selv ønsker.
Vi sender flere hundrede pakker hver eneste måned og vi ville lyve hvis vi sagde at vi aldrig har utilfredse kunder for der er ingen butikker der ikke har utilfredse kunder.
Vi tager dog altid utilfredse kunder meget seriøse og vi går altid den ekstra mil for at gøre en utilfreds kunde tilfreds.
I sidste ende ville Monis med 6 ansatte ikke kunne eksistere hvis ikke vi alle var klar til at gå den ekstra mil for dig som kunde.
Vi er ikke en webshop der laver dropshipping og selv om det ser ud som om vi har hævet pengene fra din konto er dette sjældent tilfældet.
Tit og ofte reserveres pengene på kontoen og da vi er underlagt samme regler som alle andre så må vi som e-handels butik først hæve pengene når varen sendes til dig.
For os er det ikke os der skaber fundamentet for en god forretning, det er vores tilfredse kunder.
Vi vil derfor hellere bruge pengene på at løse problemer med kunder på en god og ordentlig måde frem for at bruge pengene på et mærke der kan stille sig mellem os som butik og dig som kunde.
Tryg E-Handel mærket
Inden for e-handel findes der flere og flere mærker og tjenester der enten er betalte eller gratis tjenester for forbrugere og virksomheder.
Tjenester som E-Mærket, Trustpilot, Webshop Mærket etc er alle tjenester der er til for at kunder kan give bedømmelser af forretninger og tit og ofte ender tjenesterne med at blive oversvømmet med anmeldelser der til tider er udtryk for frustration fra kunder der måske ikke tror der er hjælp at hente.
Her hos Monis har vi ingen intentioner om at spamme dig med reklame, yde dig dårlig service eller på nogen som helst måde nægte at dække noget som helst.
Vi forsøger at behandle dig som kunde på samme måde som vi selv gerne vil behandles og vi forsøger ikke at opfordre til bedømmelser på disse tjenester.
Vi er af den opfattelse at tjenesterne er ok til de butikker der svindler men mange opfordre også til gode anmeldelser for at de dårlige bliver væk i mængden.
Hvis man som butik ønsker det kan man svindle med disse tjenester også og dette sker ofte at der laves falske profiler, at anmeldelser ikke har noget med en reel oplevelse at gøre og at tjenester der er gratis ofte blot ønsker at få penge fra de virksomheder der anmeldes.
Derfor har vi her hos Monis politikken at dine dyr er vores passion og det er ikke noget vi siger for at du skal føle dig tryg.
Dette moto er noget vi står 100% inde for, det betyder at vi hellere vil have en dialog med dig og løse problemer, give gode råd etc ude at skulle gennem et mærke først.
For os er belønningen 100% at give svar på de spørgsmål du har, dele ud af vores viden og give dig den vare du har krav på frem for at bruge tid på tjenester der intet løser for nogen i sidste ende.
Vi har på disse tjenester både gode og dårlige anmeldelser og ofte er disse anmeldelser skrevet i affekt men vi oplever også ofte at kunder der endnu ikke har fået deres vare har skrevet gode anmeldelser der er slettet fordi vi ikke ønsker at betale til disse tjenester.
Uanset hvad så skal du føle efter i din mave om du tror på vi er et godt sted at handle, spørg endelig i grupper på facebook hvem vi er og om du kan stole på os.
Svaret vil altid være at vi er der 100% for dig fra de fleste, men du vil også støde på mennesker der ikke vil anbefale os.
Sådan skal det være og så længe flertallet vil anbefale dig at handle her har vi gjort vores arbejde godt nok.
Vi hader selv at blive snydt og derfor kommer vi aldrig til at snyde nogen på nogen måder.
Er du stadig i tvivl, skriv en mail, ring os op eller smid en chat på facebook, dine dyr er 100% vores passion.